13 maart 2012

Campagne "Opladen voor de deur"" nu ook op de radio"

Voor de eerste keer in haar bestaan gaat stichting e-laad adverteren op de radio. Vanaf 14 maart is twee weken lang het spotje “Opladen voor de deur” te horen op twee radiozenders. Hiermee wil de stichting mensen op de hoogte brengen van haar unieke aanbod voor een publiek oplaadpunt ‘voor de deur’ voor mensen die elektrisch gaan rijden.

Op 31 januari 2012 begon stichting e-laad de campagne “Opladen voor de deur” met een advertentie in Metro en het Youtube filmpje van Eelke Dekker. Het filmpje is al bijna twee duizend keer bekeken en leidde net als de advertentie tot positieve reacties.

Maar nog steeds is het aanbod van stichting e-laad om (als de gemeente eraan meewerkt) een gratis oplaadpunt voor de deur, op de hoek van de straat of bij het werk te plaatsen, lang niet bij iedereen bekend. En dat terwijl dit een uitkomst is voor met name mensen die hun auto normaal ook op straat hebben staan. Bovendien voorkomt dit veel gedoe en wordt de overstap naar elektrisch rijden gemakkelijker. En dat draagt weer bij aan een schoner en stiller Nederland.

Advertentie in Metro
Kortom, er moet nog veel aan de weg getimmerd worden. In deze tweede fase van de campagne doet e-laad dat met een tweede advertentie in Metro. Deze keer in een special over de duurzame stad met daarin onder andere een interview met wethouder Joost Helms van de gemeente Eindhoven. Metro was benieuwd naar zijn beleid om elektrische rijders welkom te heten in zijn stad. In Eindhoven staan al 28 publieke oplaadpunten van e-laad maar de gemeente doet nog meer. Lees erover in de Metro van woensdag 14 maart.

Radiocommercial
Op diezelfde dag gaat onze allereerste radiocommercial in première. Geproduceerd door Laterax die ook de muziek componeerde (gitaar). De commercial is 15 seconden lang en zal gedurende twee weken vijf maal per dag te horen zijn op Radio 1 en Radio 2.